Moet ik mijn e-ticket voor het vliegen uitprinten?

Ik vlieg vanaf Entzheim (Frankrijk, bij Straatsburg) naar Nederland (Schiphol) binnenkort, maar ik kan niet echt ergens vinden of ik mijn e-ticket moet uitprinten.
Ik heb een mail gekregen met allemaal info erin over de reis, en mijn vluchtnummer enzo, er staat echter niet ingeschreven dat ik het als document bij me moet hebben.
- Moet ik 'm uitprinten?
- Zo nee, hoe checken ze dan of ik het ben die deze vlucht heeft geboekt op het vliegveld?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb dus een bevestigingsmail gehad, maar ik weet niet zeker of dát mijn eticket is. Dat staat nergens echt duidelijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
58.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn ervaring is dat als je jouw bookingsnummer en je paspoort toont voldoende is. Je gegevens staan inmiddels op hun computer. Zelfs zonder bookingsnummer lukt het, alleen is het dan langer zoeken voor de grond stuwardes.

Het beste antwoord

Hahaha, sorry hoor wel grappig al die verschillende antwoorden maar laten we er eerst even vanuit gaan dat deze meneer geen E-ticket heeft. Aangezien het een bevestigingsmail is!
Inchecken op internet kan en zal de persoon in kwestie zelf moeten doen, afhankelijk van de maatschappij volgens mij vanaf 36 uur voor de vlucht, ik kan er naast zitten. Eenmaal ingecheckt krijgt u de optie om het ticket uit te printen, dat zou ik inderdaad maar doen dan anders sta je op het vliegveld weer in de rij voor het zelfde blaadje. Heeft meneer alleen hand bagage kan deze zo door lopen naar de controle poortjes / body scans, wat ze ook mogen hebben. Reist u met ruim-bagage dan dient deze nog wel even ingecheckt te worden. Dat is alles!

Inchecken kan ook op de luchthaven zelf, even paspoort scannen bij een check-in automaat en de gegevens komen zelf op het scherm, indien dit niet het geval is dient het E-ticket nr ingevoerd te worden. Even uitprinten en klaar is kees.

Komt u er nog niet uit zijn er altijd van die leuke dames achter een balie die u aan het ticket kunnen helpen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Zie bron van KLM, als voorbeeld, even online inchecken en u kunt uw BOARDING PASS afdrukken. Deze wel even meenemen om te boarden natuurlijk.
Ik zat fout dus wat betreft de 36 uur, hier staat 30 uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Geldt alleen als je met KLM reist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat geldt er alleen als je met KLM reist?
Op meerder sites van vliegmaatschappijen kun je online inchecken
ronron1212
10 jaar geleden
Ja en dan je etickt printen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=incheckenviainternet
http://www.airfrance.com/NL/nl/common/guidevoyageur/e_services/e_services_echeckin_airfrance.htm
http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/check-in/options.html Even 3 voorbeelden, lees het even als je me niet gelooft maar op elke site wordt gesproken over het printen van een boarding pass
Citaten:
Delta:
*. Print your boarding passes if you prefer to have them on paper. Or, at certain airports, you can go paperless and have an eBoarding Pass delivered right to your mobile device.
Air france:
*. Decide how you want to receive your boarding pass: printing (US letter-size, one side only), e-mail, or SMS/MMS**.
Transavia:
*. kies uw stoel en print gemakkelijk en snel uw boardingpass
ronron1212
10 jaar geleden
Ik weet niet wat je wil bewijzen maar ik vlieg maandelijks en heb altijd mijn e-tick bij me en ben dan ook zo klaar en kan door de douane.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevallig, ik vlieg ook maandelijks.
Gaat mij er om dat bijna iedereen loopt te verkondigen hier dat je een e-ticket mee moet nemen terwijl dat niet het geval is.
Tuurlijk kan je hem meenemen maar het is zeker niet verplicht. Snap ook niet waar de "thumbs-down" bij Joozd vandaan komt, is kort samen gevat een goed antwoord.

Andere antwoorden (4)

Jouw gegevens staan opgeslagen in de database van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Je krijgt van die maatschappij per e-mail een E-ticketbevestiging toegezonden. Natuurlijk moet je die bevestiging uitprinten! Het is jouw bewijs dat jij betaald hebt voor de vliegreis. Als een immigratieambtenaar om je retourticket vraagt, dan moet je die E-ticketbevestiging laten zien.

Toegevoegd na 7 minuten:
De bevestiging komt in plaats van het papieren ticket. De instapkaart wordt op het vliegveld aan jou verstrekt op vertoon van je paspoort en de uitgeprinte E-ticketbevestiging.
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Het idee van een E-ticket is dat je geen papieren ticket meer nodig hebt: alles staat zoals je al aangeeft digitaal opgeslagen.
Je kan voor je eigen gemoedsrust de bevestiging uitprinten, maar je kan beter al online inchecken en deze print meenemen.
Ik geloof niet dat er op vluchten tussen Straatsburg en Amsterdam nog immigratieambtenaren moeilijk gaan doen....
ronron1212
10 jaar geleden
Je moet ze uitprinten en meenemen net als bij de NS die heeft ook e-tickets maar als je ze niet uitprint heb je geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In tegenstelling tot de NS, waar je met een E-ticket daadwerkelijk kunt reizen, kun je een vliegtuig niet boarden zonder boarding pass en dat is het grote verschil tussen een E-ticket en een boarding pass bij vliegreizen.
ronron1212
10 jaar geleden
Ja maar zonder krijg je geen boardingpass.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Citaat van onderstaande link:
"Als men bij de juiste balie incheckt is het noemen van de naam en tonen van het paspoort of ID-kaart voldoende en ziet de baliemedewerker op de passagierslijst dan men een geldig ticket heeft. Het E-ticket is dus verbonden met de identiteit van de passagier, dus wat wel nodig is, is een identiteitsbewijs." Hetzelfde doe je als je bij automaten incheckt, je voert een nummer in, je kan de automaat geen papieren E-ticket geven. Op het voorbeeld wat op onderstaande link wordt gebruikt als E-ticket staat verder ook geen vorm van identificatie behalve een naam dus een balie medewerkster kan jou alleen door middel van dat E-ticket nr aan je ticket koppelen dus meer heeft ze niet nodig ook. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegticket#E-ticket
Als er e-tickets bij de mail zitten moet je die uit printen het zijn namelijk je reispapieren.
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Mag uitprinten, hoeft niet: alles staat in de database van de luchtvaartmaatschappij.
ronron1212
10 jaar geleden
Je moet ze meenemen Utrecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt niks aan het E-ticket op papier, zo lang je het nummer hebt is het genoeg. Het e-ticket is namelijk geen boarding pass
ronron1212
10 jaar geleden
Je moet hem wil inruilen aan de balie zonder krijg je niets.
Nee, Dit is niet nodig. Ik heb zelf een keer in Frankrijk een spoed ticket moeten boeken en had dus geen toegang tot een printer. Ik heb het voor de boeking nog aangevraagd bij de balie, ik koos niet te betalen bij de balie i.v.m extra kosten die er dan bij komen. Wat je wel nodig hebt is het ticket nummer of boeking nummer welke van deze twee weet ik niet precies meer. Ik schreef alle nummers even op en werd het voor mij ingevoerd in een zelf check in machine. Ze konden de ticket namelijk op naam zien je moet hierbij dus ook je legitimatie laten inscannen. In ieder geval het uitprinten van de E-ticket is niet verplicht, wel zou het makkelijker zijn. Het kost niks extra als je deze niet bij je hebt maar zorg er wel voor dat je de boeking nummer bij je hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een e-ticket hoef je niet uit te printen. Het kan wel nuttig zijn je boekingscode (iets van 6 letters en cijfers, bijv ABC123) op te schrijven, maar in principe heb je die niet nodig.
Als je online incheckt, krijg je een boarding card. Dit is niet hetzelfde als een ticket, en deze moet je wel uitprinten, die heb je nl. nodig om het vliegtuig binnen te komen. Waarschijnlijk kunnen ze dit op het vliegveld nog wel een keer voor je uitprinten als je hem kwijt bent.

Wat ik las over immigratieambtenaren etc gaat niet op; de douane staat oas na de incheck- en bagagebalies, deze mensen willen een instapkaart (boarding card) zien en geen bevestigingsemail.

Het kan natuurlijk nooit kwaad je bevestiging te printen, heb je meteen je vluchtnummer en tijden en dergelijke bij de hand.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoe ze dan checken of jij het bent: een e-ticket staat op naam, en je naam staat in je paspoort. In theorie zou je dus iemands plek kunnen innemen als die exact dezelfde naam heeft.