wat zijn de nadelen van winterbanden in de zomer?

Als winterbanden beter werken in de winter en bij nat weer, waarom kunnen wij ze dan niet het hele jaar door gebruiken. Of zijn ze in de zomer veel slechter dan normale banden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

snellere slijtage, hoger brandstof gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De banden Zijn een stuk flexibeler als winterbanden,en als je een scherpe bocht neemt moet je oppassen dat je er niet uitvliegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt een ander soort rubbermelange gebruikt. Winterbanden reageren beter op de weg en op je autobewegingen bij minder dan 8 graden celcius. Daarboven kan je beter gewone banden hebben, die zijn weer geoptimaliseerd voor temperaturen boven 8 graden celcius.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze slijten in de zomer heel erg snel en winterbanden zijn nogal duur natuurlijk, dus ik zou ze niet in de zomer gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snellere slijtage ,langere remweg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze rijden ook niet lekker in de zomer. Minder "strak".
En je mag er niet zo hard mee rijden als met zomerbanden.
In Duitsland of ergens in die regio moet je volgens mij zelfs een sticker op je dashboard plakken met de snelheidsbeperking erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En....., ze maken meer herrie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ander soort rubber werken deze banden niet goed bij hogere temperaturen. remweg wordt oa langer.
Ze slijten ook harder en maken meer lawaai.
In duitsland hebben ze de O regel, van oktober tot Ostern (pasen) winterbanden, overige maanden normale banden