Wat betekenen deze markeringen op de weg? Ik zie ze geregeld?

ik zie vaak deze wegmarkeringen maar kan nergens vinden wat het zou betekenen

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vervoer
5.5K
Amadea
3 jaar geleden
Het is zelfs al vaker op Goeie Vraag gevraagd, vorige keer stond het op een betonnen weg. Maar niemand weet of het een betekenis heeft. Er is alleen verondersteld dat het graffity kan zijn.
TurfGraver
3 jaar geleden
Waar zie je die?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Misschien markering voor iets onder de grond een leiding of zo? Als het openbareweg is moet de gemeente het antwoord weten

Antwoorden (1)

Dat zijn markeringen voor landmeters. Het punt waar de 2 ruitjes elkaar raken is hun meetpunt.
TurfGraver
3 jaar geleden
Nog nooit landmeters dit soort markeringen zien maken.
Lijkt mij ook vrij onlogisch aangezien men hier geen meetspijker kwijt kan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Er zijn meer mensen die metingen uitzetten. Denk b.v. ook aan wegwerkers, of netwerkbeheerders die kabels of leidingen leggen. Niet alles gaat met een meetspijker.