Kan ik benzine/ brandstof kopen zonder accijns?

Ik weet dat je accijns moet betalen voor benzine dan wel brandstof als je dat in je auto wilt gooien, daar gaat het me dus ook niet om. Ik heb een ander doel. Hoe kom ik aan benzine voor een ander gebruik dan auto/ vervoer, zonder dat ik de verplichte accijns betaal?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik geloof dat op stookolie, wat volgens mij diesel is, niet of nauwelijks accijns zit. Maar mij gaat het om benzine.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (2)

Nee dit is niet mogelijk. De kans op fraude is erg groot. Voor ander gebruik zou wasbenzine ook geschikt zijn (een voorbeeld gevend), en het zelfde geldt voor diesel. Voor ander gebruik is Rodediesel een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandstof valt rode diesel ook onder en die is accijns vrij