Een brommobiel mag niet op alle wegen komen Maar kan je met een brommobiel wel alle plekken bereiken?

Je mag niet op snelwegen en fietspaden etc komen. Maar kan je dan wel overal (desnoods met een omweg) komen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (2)

Er is altijd een manier om binnen de afstand die een brommobiel kan rijden om overal te komen.
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Dit is hetzelfde als 'ja' antwoorden. Iets meer toelichting zou wel handig zijn, bijvoorbeeld hoe je dan je rit moet plannen.
ronron1212
4 jaar geleden
@paulus811 vertel dat dan ik weet niet waar vandaan waar naar toe. Maar je kunt overal komen met de auto, fiets, bommer of wat dan ook.
Jawel, ook al moet je soms omrijden toch kun je altijd van A naar B rijden.

Behalve snelwegen zijn er ook B-wegen. Deze lopen vaak parallel aan de grote weg en zijn de oude wegen die van dorp tot dorp liepen. Daar kan en mag je wel rijden. Verder mag je niet op een fietspad ook al wordt je beschouwd als bromfiets (verkeersregels).

*Rijbaan brommobiel
Met een brommobiel moet u op de rijbaan rijden. U mag niet op het fietspad rijden. Op autowegen, autosnelwegen en op wegen die zijn gesloten voor langzaam verkeer mag u ook niet rijden.*