Waarom is de VW golf de meest verkochte auto?

Van alle auto's toch niet de mooiste, of de snelste, of de zuinigste, de meest comfortabele...toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Het beste antwoord

Vind je? Ik moet zeggen dat ik de Golf één van de mooiste auto's vind. Van jongs af aan heb ik altijd al gezegd een Golfje te willen hebben. Ik ben er meer dan tevreden over. Goede prestaties, robuuste auto... Ik wil nooit meer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Precies. Het heeft met imago te maken. VW staat voor snelheid, denkt men, dankzij de GTI uitvoeringen. Vooral de jeugd, half rechts hangend in hun stoel, gaan ervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de auto die toch door de meesten gewild is, om zijn kwaliteit, om zijn imago, maar ook omdat hij redelijk goedkoop is, prijs-prestatieverhouding is heel goed en niet te vergeten hij is ook tweedehands heel gewild...

Kortom door de hoogste vraag is hij het meest verkocht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen kuddedieren zijn, en als er veel mensen in een bepaalde auto gaan rijden, volgen er nog veel meer, omdat het dan wellicht een goede auto zou zijn.

Nou is het ook zeker zo dat de duitse degelijkheid in combinatie met het prijsniveau er voor zorgen dat de prijskwaliteit verhouding erg goed is, en natuurlijk de wellicht ietwat saaie, maar elegante en tijdloze ontwerpen van de golf 1 tm 6 zorgen voor de verkoopsuccessen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ewel, ik was van hetzelfde idee... nooit moest ik een Golf hebben, begreep de hele hype hierrond absoluut niet, veel te veel geld, voor een 'gemiddelde' wagen...
maar paar weken geleden kwam mijn man toe met golf 6 (bedrijfswagen) en ik moet zeggen: ik heb mijn mening moeten herzien... ik blijf het niet de mooiste vinden en misschien ook niet de zuinigste, maar potverdikke: die auto rijdt supersoepel, comfortabel, zeer wendbaar, heel goede wegligging, mooie prestaties, veel koppel,... Ik rij met een Opel Vectra GTS en ben dus wat gewoon, maar de golf is bij mij in mijn achting gestegen (al blijf ik het nog altijd een dure auto vinden...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn inderdaad kwalitatief goede auto's, en de kwalitiet prijs verhouding is ook niet verkeerd.

Dit en omdat het type al een goede 30 jaar mee gaat, is het ook niet verwonderlijk dat er goede verkoop cijfers zijn.

Zo is Opel bijvoorbeeld 35 jaar lang het best verkochte merk in Nederland geweest.

Zelfde verhaal als bij de VW.