Zijn er nog Baileybruggen in Europa?

Tijdens mijn militaire dientsplicht (jaren 60 vorige eeuw) moest ik met mijn peloton Baileybruggen bouwen (Pontonniers van de Genie-troepen). Deze bruggen zijn nog jaren gebruikt als noodbruggen over kanalen en beken en als voetgangers-oversteekplaatsen bij drukke wegen (o.a. Mariaheide in NB). Nu zie je ze niet meer. Zijn er überhaupt nog Baileybruggen in Europa?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt @Amadea
Als ik in de buurt ben ga ik eens kijken en foto's maken. Engeland is een beetje ver, maar Nederland en België vind ik de moeite waard.
Inekez1
4 jaar geleden
Militair oefenterrein De Haar bij Assen, vlakbij het TT-circuit, vrij toegankelijk gebied
52°56'14.6"N 6°31'52.7"E
Bordensteker
4 jaar geleden
Geen antwoord op de gestelde vraag, en vermoedelijk al wel bekend bij de vraagsteller, maar voor anderen wel interessant: na de oorlog overtollig geworden Baileybrugpanelen zijn in 1956 in grote aantallen toegepast in de constructie van de perronoverkapping van spoorwegstation Eindhoven Centraal.
Foto: https://nl.wikipedia.org/wiki/Baileybrug#/media/Bestand:Station_Eindhoven_interieur.jpg

Antwoorden (1)

Ja. De eerste die ik vind is de Godthelpbrug op het oefenterrein De Vlasakkers in de provincie Utrecht, ten zuidoosten van Soestduinen en noordoosten van Soesterberg, aan de westzijde van Amersfoort. Deze baileybrug is vernoemd naar H.S. Godthelp, terreinopzichter van 2010 tot 2014.
. . .
De volgende die ik tegenkom bevindt zich in het Engelse Eastwood, Rotherham: https://life-publications.com/rotherham-life/wp-content/uploads/sites/6/2019/03/rotherham-district-civic-society-April-2019-1024x768.jpg
Toegevoegd op 22 februari 2020 22:06: tekst
Amadea