Hoe bepaal ik de ontmoetingsplek met de minste reisafstand?

Jan woont in M'tricht, Hein in A'dam en Joris in Eindhoven. Mijn gevoel zegt dat je dan ergens in noord-oost brabant moet afspreken, dat is een beetje het midden. Bestaat er een site die je het geografische midden van een willekeurig aantal plaatsen kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.1K
anneliez
13 jaar geleden
Ik zou tegen Joris zeggen dat hij moet zorgen dat het eten klaar is, en daar afspreken. Den Bosch of Utrecht is ook een optie natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geografische midden is niet wat je wilt weten, wat je nodig hebt, is het midden van de mogelijke routes. Niet in Ieder stuk Nederland is het wegennet en het OV-net even fijnmazig.

Antwoorden (6)

In tijd of in afstand. In tijd zou ik zeggen Den Bosch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zou doen:

Als jullie met de trein reizen, zou ik de website van de NS gebruiken. Je neemt de twee punten die het verst uiteen liggen, en probeert wat intercitystations rond het midden van het traject. Dan kom je op Eindhoven of Den Bosch. Voor beide geldt dat je van het ene uiterste ongeveer een uur onderweg bent, en van het andere uiterste ongeveer een uur en twintig minuten.

Met de auto zou ik de route plannen van Amsterdam naar Maastricht (weer de twee uitersten) en kijken welke plek qua reistijd ongeveer in het midden ligt. Dat kan goed met routenet. Ook dan kom je uit op Den Bosch of Eindhoven.

Aangezien van de twee meest logische plekken Joris toch al in Eindhoven woont, zou ik Joris zeggen dat hij het bier koud moet zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspreken bij Joris zelf is sowieso het meest efficiënte.
Eindhoven ligt wel globaal tussen A'dam en M'tricht.
En waarom zou je ze alle 3 laten rijden. Joris heeft geluk qua reizen maar moet wel voor locatie en koffie (bijvoorbeeld) zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het precies in z'n werk gaat weet ik niet. Maar zou je het midden met behulp van de GPS-coördinaten kunnen bepalen?
Amadea
13 jaar geleden
Afspreken bij Joris.
Het geografische midden kan je met een liniaal bekijken.
Spreek maar bij Joris af, iedereen blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitrekenen met de GPS coördinaten.

Of anders met de vestigingsplaats methode van Weber:
spreid een kaart uit op tafel. Boor gaatjes in de plaatsen waar de boys wonen. Neem een knoop met wat garen . Knoop stukken garen aan de knoop. Voor iedere boy een meter. Doe ze door de gaatje en zet aan het einde onder de kaart een gewichtje (knijpers). De knoop geeft daarna precies op de kaart aan waar het ‘zwaartepunt’ in vogelvlucht is. Zo deden ze het vroeger. Mijn eerste antwoord is, hoe ik het nu zou doen, maar is precies het zelfde