Wie heeft hier nou voorrang?

Voorrang tussen nummer 2 en 3 is onduidelijk naar mijn mening, volgens de theorie zou de bus voor mogen op nummer 3 (scooter)

Nummer 3 heeft haaientanden alleen deze betekenen: geef voorrang aan kruisende bestuurders. Naar mijn idee begeeft de bus zich op de zelfde weg als nummer 3 en zou dus rechtdoor op dezelfde weg gaat voor gelden waardoor nummer 3 voor zou mogen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
5.5K
SentWierda
4 jaar geleden
Komt deze theoretische situatie ook ergens in het echt voor?
Zo ja, hoe zit het dan met de straatnamen? Gaat straatnaam 1 rechtdoor of afbuigend naar 2?

Antwoorden (2)

1,2,3
1 komt van rechts ten opzichte van nummer 2. En zij gaan voor aangezien nummer 3 haaientanden heeft.
Nummer 2 gaat altijd voor aangezien deze geen haaientanden heeft. rechtdoorgaand verkeer gaat voor indien het een gelijkwaardige weg is. In dit geval dus niet.
Toegevoegd op 20 augustus 2019 19:54: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, Haaientanden regelen toch de voorrang tussen kruisend verkeer? De bus en nummer 3 bevinden zich op dezelfde weg dus regelen de haaientanden niet de voorrang tussen deze twee toch?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, 1 en 2 zijn op dezelfde weg.
Dit is mijn vakgebied. De vraagsteller heeft gelijk: 1 gaat eerst voor (komt van rechts t.o.v. 2 en bevindt zich op de kruisende weg t.o.v. 3, die hem voorrang moet verlenen (haaientanden). 2 en 3 bevinden zich op dezelfde weg en dan geldt art. 18 RVV: afslaande bestuurders laten rechtdoorgaand verkeer voorgaan, ondanks de haaientanden, die inderdaad betekenen dat voorrang verleend moet worden aan bestuurders op de kruisende weg (dus niet op dezelfde weg). Dus na 1 mag 3 en dan 2.
4 jaar geleden
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Pijnlijk dit vakgebied.
Hoe kan 2 en 3 zich op dezelfde weg bevinden als er een OB711 bord staat bij bestuurder 1? Dan zitten 1 en 2 toch op dezelfde weg?
En dan krijg je 1 mag eerst, rechtdoor op dezelfde weg eigenlijk. Dan 2, want die slaat af. Dan 3.