Mag je met kapotte airbags in een auto doorrijden?

Of zou een auto erop afgekeurd moeten worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
13.5K

Het beste antwoord

Een niet werkende airbag (lampje blijft branden) is een reparatie adviespunt en dus geen afkeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar wordt hij niet op afgekeurd, er wordt nieteens naar gekeken, of het veilig is moet je zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan word hij niet afgekeurd, dan word in overleg vaak het lampje losgekoppeld. Pindakaas.
De keuringseisen van de APK veranderen per 1 mei 2009. De RDW heeft samen met BOVAG nieuwe eisen opgesteld. Volgens beide partijen wordt de keuring eenvoudiger en gaat hij op deze manier met zijn tijd mee.

Naast de aanwezigheid van airbags en een juiste werking van de waarschuwingslampjes voor de airbags en gordelspanners, wordt ook de werking van de in hoogte verstelbare koplampen en van de wasinstallatie voor xenon-koplampen gecontroleerd...