Fietser is uitgegleden doordat ze schrok van mijn plotelinge bocht, waar heeft zij recht op?
Ik ben tijdens het autorijden in een parkeervak gereden en heb er zoals elke dag mijn auto netjes neergezet. Opeens kwam er een dame strompelend op mij aflopen met haar leenfiets. Ze zei dat ik haar heb afgesneden, maar niet heb geraakt. Ze moest remmen waarbij ze is uitgegleden. Ik heb haar gekalmeerd en ben met haar meegelopen naar het kantoor waar wij beiden werken. Ik heb toegezegd haar een vergoeding voor haar broek te geven, waar een klein gaatje in zat.
Ineens krijg ik een mail van haar dat ze een tetanusprik gaat halen bij de dokter en dat het 25€ kost. Daarnaast ook de vraag gehad wat er gaat gebeuren met haar kapotte kleren en of ik mijn WA verzekering kan benaderen.
Ik heb het vermoeden dat ze er iets meer uit wilt halen dan nodig. Ik kan haar hooguit een kleine vergoeding voor haar broek geven, want uiteindelijk heb ik op geen enkele manier schade aangericht. Ze is zelf geschrokken en gevallen. Het viel allemaal erg mee. Ik heb inmiddels 8 schadevrije jaren. Nog nooit een verkeersincident ervaren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.