Is een driewielige scooter veiliger dan een scootmobiel op de weg?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
crispy
5 jaar geleden
De veiligheid van twee voertuigen is niet zo 1-2-3 te vergelijken. Het gaat voornamelijk om de manier hoe de bestuurder van het voertuig er mee omgaat. Als een voertuig meer snelheid kan ontwikkelen kunnen daar grotere gevaren aan kleven, maar als daar veilig mee omgegaan wordt is het niet onveiliger dan een langzaam voertuig. Aan de andere kant, als een langzaam voertuig zich begeeft tussen snelle voertuigen, dan is er juist weer een groter gevaar.
fremar
5 jaar geleden
Een scooter met drie wielen is zeer wendbaar en kan gemakkelijk korte bochten maken. Zo zijn ze ideaal voor gebruik binnenshuis, maar ook om naar de winkel te gaan. De driewieler zal wel makkelijker kantelen bij hogere snelheden. Daarom is een vier- of vijfwieler beter voor mensen die graag wat tempo maken en buitenshuis vertoeven. Ze bieden niet alleen meer grip, maar zijn ook een pak stabieler.

Antwoorden (1)

Een driewielige scooter is een motor dus kan veel sneller rijden dan een scootmobiel. Voor een driewielige scooter heb je ook een rijbewijs nodig.Dus dit zijn twe voertuigen die wat lastig met elkaar te vergelijken zijn.De een mag op de snelweg en de andere niet bijvoorbeeld.