Een koopcontract voor een nieuwe auto op naam van mijn echtgenote en ondertekend door mij haar echtgenoot. Is dat rechtsgeldig ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor. (De koop verplichting is door de echtgenoot aangegaan, de echtgenote wordt de eigenaar.)
ronron1212
9 jaar geleden
ben je op huurlijkse voor waarde getrouwd dan is het wat anders. Maar dat zal wel niet het zal wel ingemeenschap van goederen zijn en ja dan is jouw handtekening gewoongeldig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al ben je niet getrouwd is die handtekening geldig.
Je tekent voor aankoop (betalen van) van de auto.
Op wiens naam (registratie kenteken) de auto komt te staan staat daar los van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@moordigger, het gaat volgens mij om de overeenkomst tussen de handtekening en de naam op het koopcontract
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou zo maar kunnen iHave.

Antwoorden (1)

Jazeker is die rechtsgeldig. Op wiens naam de auto komt, doet niet terzake.
De handtekening betekent dat je accoord gaat met de verkoopvoorwaarden.
Dus dat wordt een nieuwe auto afnemen of het koopcontract annuleren tegen 15% van de koopsom. Suc6 !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, dat snap ik. Maar.......stel dat mijn echtgenote niets wist van deze transactie ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat het om de naam en handtekening op de koopcontract of om op wiens naam de auto (registratie) en koopcontract verschilt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niets afwetend van de koop, geeft nog geen reden voor rechtsongeldigheid of je echtgenote moet beneden de 18 jaar zijn.