Kan je een eigen bedrijf starten als je een uitkering en schulden hebt?

ik ben pas net klaar met de opleiding tot rij-instructeur en ik wil als zzp'er werken, maar ik heb schulden en ben bezig via schuld regelen in aanmerking komen????

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is niet toegestaan een zelfstandig beroep/eigen bedrijf te starten tijdens de looptijd van de schuldsaneringsregeling, tenzij de rechter-commissaris hiertoe toestemming geeft, dat komt zelden voor. Ga eerst in loondienst, kies voor zekerheid en stabiliteit.
tinus1969
5 jaar geleden
Er zijn trouwens veel te veel rijinstructeurs, omdat UWV massaal omscholing heeft gestimuleerd/gefinancierd. Veel te onzeker om hierin ZZP-er te worden.

Antwoorden (1)

Om als zzp rijinstructeur te worden zul je toch een auto moeten kopen je hebt geen geld en wel schulden. Je wilt d schuldhulpverlening in. Je kan dus geen geld lenen dus kan je geen auto kopen.
Ik zou eerst maar eens zorgen dat ik schulden vrij kwam en een baan zoeken om zo snel mogelijk schuld vrij te zijn. Sparen en dan zzp-er worden.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+Plus, eerst maar eens een vaste baan in loondienst zoeken.
https://www.deverkeersacademie.nl/wat-verdient-een-rijinstructeur/
TurfGraver
5 jaar geleden
Je zou als instructeur ingehuurd kunnen worden. Maar of ze dat (nog) doen?