Mag ik vanaf de grens met handelaarskenteken ( groene platen ) in Nederland rijden?

Hallo, ik wil graag een auto importeren naar Nederland en ik vroeg me af of ik met groene platen vanaf de grens naar mijn woonplaats kan rijden zonder problemen? Dat ik de duitse export kenteken eraf haal vlakbij de grens en dan de groene platen erop zet.

Zijn er ook andere mogelijkheden zonder auto ambulance of transportbedrijf?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
6.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt in veel gevallen ook vragen naar een kenteken zodat je naar huis kunt rijden wanneer je van te voren aangeeft dat je de auto wilt importeren. Of dit kosten met zich meebrengt weet ik niet, maar zo heb ik het wel veel mensen horen doen

Het beste antwoord

Alleen als jij handelaar bent en de auto op handelsvoorraad staat. Handelaarsplaten lenen is niet toegestaan (is strafbaar).
Een andere mogelijkheid is een eendags kenteken aanvragen bij R.D.W.
jc54