Kan een spookrijder worden gedetecteerd?

Een methode of files te detecteren is door de signalen van de mobiele telefoon van de verkeersdeelnemers te verwerken. Is het mogelijk om op deze manier een spookrijder eruit te filteren en deze via een app of matrixborden beschikbaar te stellen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rijstroken liggen zo dicht bij elkaar dat het waarschijnlijk in de praktijk lastig is om de positie van de mobiel nauwkeurig genoeg te bepalen. maar wie weet wat de toekomst ons brengt.
Utrecht
5 jaar geleden
Zou betekenen dat de GSM locatie wordt gebruikt om continue mensen te peilen/volgen. Dan heb je een privacy probleem.
Camerasystemen werken dan beter/sneller/nauwkeuriger.
Reddie
5 jaar geleden
Wat je hier voorstelt is met een kanon op een mug schieten.
Die twee of drie doden zijn van geen betekenis op het totale aantal.
1200 verkeersdoden per jaar.
600 overlijdens per dag.

Antwoorden (1)

Het zou misschien technisch mogelijk zijn, maar de spookrijder mag zijn telefoon niet bedienen en hij benadert de matrixborden van de achterkant, en daar staat geen tekst op.
jc54