ik ben een stuk van mijn long kwijt,ik heb weinig lucht heb ik recht op taxivergoeding ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je kunt wel vragen of je in aanmerking komt voor vervoer op maat

Antwoorden (2)

Recht op taxivergoeding moet je via je gemeente als bijzondere bijstand krijgen. Je hebt hier onder meer een doktersverklaring voor nodig.
Helaas is het potje bijzondere bijstand niet onbeperkt, zodat gemeentes niet zomaar kunnen scheppen. Verder kan de gemeente zelf bepalen waarvoor ze het gebruiken, dus wat in de ene gemeente wel kan, kan in de andere niet. Neem dus contact op met de sociale dienst van je gemeente, die kunnen je verder uitleggen wat de mogelijkheid is
10 jaar geleden
Taxi vervoer kunt u aanvragen bij het WMO loket van uw gemeente, het WMO is bedoeld voor inwoners die maatschappelijke ondersteuning nodig hebben, onder andere hulp voor het huishouden, vervoer en/of hulpmiddelen die niet vergoedt worden door de zorgverzekering.
Als je deze hulp aanvraagt, wat ik in uw geval zeker zou doen, dan gaat u eerst naar het WMO loket van uw gemeente, zij vragen om informatie over uw gezondheid, in de meeste gevallen zal er medisch bewijs geleverd moeten worden door u. Vervolgens laten zij het CIZ onderzoeken of u daadwerkelijk deze hulp nodig hebt, het CIZ geeft advies aan uw gemeente, in de meeste gevallen wordt het advies van het CIZ opgevolgd door uw gemeente. Als u eenmaal regiovervoer heeft gekregen van de gemeente, dan kunt u zelf ook Valys aanvragen voor vervoer verder dan 5 zones.
De gemeente heeft een apart potje voor het WMO.