Heeft een auto met een vermogen van 44 kW (59 PS) moeite de Cauberg naar boven te rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VW t3 personenbus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, toch niet vol met personen...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bouwjaar begin 86...

Antwoorden (3)

In het algemeen wordt het aantal PK aangepast aan de auto, wat daar het meest gunstige voor is. Als die motor in een Rolls Royce zit, komt ie de Cauberg niet op.

Maar aangezien die motor in die auto zit, moet ie het wel trekken, immers als een wielrenner het kan...

Zou er echter geen paardetrailer met paarden achterhangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee of misschien toch ja.

Normaal is een auto dusdanig ontworpen dat hij normaal mee kan in het verkeer, ook in de bergen, de Cauberg is dan een molshoop en moet weinig problemen geven.

Is de auto zwaarder belast dan wat er door de fabrikant als veilig wordt aangegeven dan kan het vermogen te kort schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee:
Maar zoals altijd dien je berg op wel op tijd en de juiste versnelling te kiezen.