ATM-Chiptunning iemand ervaring ? en of iemand mij kan zeggen wat nou de echte min punten zijn van het chiptunen van je auto??

Ik ben van plan om mijn auto the cippen van 122 naar 158 pk.. Maar ik wil niet dat mijn auto voor 350 naar de klote gaat om het zo maar te zeggen

Weet jij het antwoord?

/2500

De nadelen zijn: je vermogen/brandstof verhouding is het beste afgesteld op de standaard instellingen. wordt dit veranderd dan zal je verbruik flink toenemen. je motor levert meer vermogen, wat meer slijtage voor motor en aandrijflijn tot gevolgen heeft ( sneller slijtende koppeling enzo ) zorg dat je motor regelmatig nieuwe olie krijgt en een beetje performance olie om slijtage tegen te gaan.

Alleen maar voordelen indien goed gedaan. Je motor gaat niet kapot door tuning, je motor gaat kapot als je er als een gek mee gaat rijden. Soms worden motoren zelfs zuiniger. De fabriek stelt de motor af op een gemiddeld gebruik. Vaak zit er nog veel meer vermogen in alleen zoekt de fabriek naar een mix van mogelijke rijstijlen etc. Zo stellen ze dan de motor af, ook in combinatie met versnellingsbak, indien je een automaat hebt, wanneer hij schakelt etc. Dat kun je dus allemaal aanpassen aan hoe jij je auto wilt hebben. Als je het echt goed wilt doen dan ben je wel even bezig, en moet je tussendoor proefrijden. De ene auto is beter te tunen dan de andere. En uit de ene auto kun je meer halen dan uit de andere. Kapotrijden door gewone tuning zal niet snel gebeuren. Je kunt af-fabriek ook chiptuning bestellen, met fabrieksgarantie. Het is ook niets meer dan je auto aanpassen aan jezelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100