Heb je ook voorrang op een kruispunt met blokmankering?

Zie afbeelding. Beeft de lesauto in dit geval ook voorrang?

Toegevoegd na 45 seconden:
Beeft = heeft

Picture for question
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K
Reddie
6 jaar geleden
De lesauto in elk geval NIET.
De blokmarkering lijkt er op te duiden dat de lesauto uit een uitrit komt. Of een andere onverharde weg.

Antwoorden (1)

Als je goed kijkt zie je voor de ander auto ook een blokmarkering.
Het totale plaatje ziet eruit als een kruising op een verkeerstafel (zeg maar een hele brede verkeersdrempel) en dat zijn gewoon gelijkwaardige kruisingen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De lesauto komt voor de ander auto van rechts en zou dus voor gaan.

Maar meestal zijn dit soort snelheidsremmende situaties op onveilige plekken aangelegd, dus altijd even extra goed opletten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
naamlooss
6 jaar geleden
Dank je wel de antwoord. Stel dat de blokmankeren alleen voor de lesauto staat. Hoe is de voorrang dan geregeld?