Is het waar dat je met een autorijbewijs geen scooter rijbewijs meer hebt?

Ik heb van een vriend van mij gehoord dat er een nieuwe wet is. En die wet houdt in dat als je nu een autorijbewijs haalt je er geen scooter rijbewijs meer "bij" krijgt. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Antwoorden (2)

Ja, je vriend heeft helemaal gelijk, je krijgt je AM rijbewijs "cadeau" bij je B rijbewijs.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie, je vriend heeft dus geen gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als mn vriend gelijk heeft dan krijg ik m er niet "bij". Of begrijp ik je nou verkeerd..?
Nee, dat is niet waar. Er zijn een aantal dingen gewijzigd per 19 januari maar dat geldt niet hiervoor. Als je een rijbewijs haalt (maakt niet uit welke) dan krijg je er automatisch AM cadeau bij.