Kan lpg brandstof voor de auto schade aan de motor brengen ten opzichte van benzine?

Dus als ik een lange levensduur wil voor mijn auto moter kan ik dan beter in een lpg of benzine rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Een LPG installatie maakt een auto kwetsbaarder. Uiteindelijk wordt er iets geinstalleerd dat nog weleens vervelende storingen kan opleveren vanwege de nodige motor electronica. Bij hogere kilometrages willen er nog weleens mechanische gebreken ontstaan aan kleppen en klepzittingen. De meeste merken hebben niet voor niets een verbod op LPG. Het is dus een gok waarbij het helaas toch vaak mis gaat. Benzine is dus wat ons betreft betrouwbaarder en meer duurzaam in het gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat maakt helemaal geen verschil.Je motor rijdt sowieso elke keer als je start op benzine en het gas is tegenwoordig ook zeer schoon.Vaak nog schoner als benzine.
Ik rijdt al 10 jaar op gas en het onderhoud is niet meer of minder als met een benzineauto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geef gewoon mijn mening
ik rijdt al 10 jaar op gas en zie geen enkel verschil alleen dat ik bijna lachend ga tanken en degene die benzine tankt die kan wel janken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Compensatieplus, want ik vind dat je mening en eigen ervaring er degelijk toe doet.
LPG is inderdaad schoner.
De temperatuur ,Vd verbranding van gas is anders , men zegt ook schoner ,maar ook schraler . De motor moet voor gas geschikt zijn ,kleppen (klep zittingen )enz ja als dat goed is zou het niet mogen uit maken ! Mits de motor er geschikt voor is . Raadpleeg toch de dealer ,en de ANWB .en niet blindelings de ombouwer op z'n advies vertrouwen . Vertrouwen is goed ! Maar controle is btr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik en mijn vader rijden beide een citroen en de citroendealer raad het ten strengste af om er gas in te leggen maar de auto loopt prima op gas.
Ik heb twee gaswagens gereden, en daarnaast ook nog een diesel en een benzinewagen. Mijn gaswagens waren aanzienlijk duurder in onderhoud. De motor schijnt toch meer te lijden onder het rijden met gas. En dan reed ik gewoon een golf, dus over het algemeen toch onder-houdsarme auto's.

Na een korte zoektocht op internet wordt mijn gevoel met feiten onderbouwd. Gaswagens hebben een hetere verbranding waardoor de auto's gevoeliger zijn voor schade/onderhoud. Er wordt geadviseerd om elke 10.000 km je kleppen te laten controleren/afstellen. Regelmatig onderhoud is erg belangrijk bij gasauto's. Daarnaast beperken fabrikanten van verschillende automerken het inbouwen van gasinstallaties, door daar allerlei voorwaarden aan te verbinden. Anders kunnen zij geen garantie meer geven. Men de verfijnde elektronica van tegenwoordig schijnt het rijden op gas ook veel problemen te geven met de afstellingen. Dus het verhaal is nog niet zo eenvoudig.
Onthoud dat als je eenmaal een reparatie krijgt dat je dan in één keer je voordeel kwijt bent. Ik zelf doe het in ieder geval niet meer. Mijn eigen ervaringen en die van mijn partner zijn dat we veel meer kwijt waren aan onderhoud, en aangezien ik alles bij de garage moet laten doen, is dat uiteindelijk veel duurder gebleken.