hoe lang is een personen auto gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
78.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb geen exacte waarde kunnen vinden, maar bij berekeningen wordt meestal uitgegaan van een lengte van 4 tot 4,5 m.

Antwoorden (2)

Vier meter.
http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=515
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veelal wordt uitgegaan van een gemiddelde lengte van 4 meter. Dit getal wordt al jaren gebruikt, en de gemiddelde lengte is de laatste jaren flink afgenomen. Dit komt met name door de benzine prijzen stijgen hierdoor zijn auto's als de Aygo's erg intrek geraakt en daarmee is de gemiddelde lengte gezakt.

Ik heb een gemiddelde lengte gehoord van 3,83 meter per voertuig (al heb ik op dit moment geen bewijs kunnen vinden). Die 17 centimeter klinkt niet veel maar op alle auto's in Nederland is dit toch behoorlijk.

(gemiddelde lengtes gebaseerd op de Europese markt niet gebaseerd op de Amerikaanse)