Een NP-markering heeft zelf geen juridische status. Het is de vraag of op die plek bijvoorbeeld sprake is van een met borden aangegeven parkeer- en/of stopverbod, of dat dit impliciet zo is omdat dit bijvoorbeeld een uitrit is of niet-openbaar terrein. De NP-markering zegt dus niets, maar kan wel een waarschuwing zijn dat je even op moet letten of je daar door andere wet- en regelgeving misschien inderdaad niet mag stoppen of parkeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
naamlooss
6 jaar geleden
En als de plek wel een juridische status heeft, mag ik daar laden en losse of iemand in en uit laten stappen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hangt er vanaf welke verboden er op die plek wel gelden, zoals een impliciet of expliciet parkeer- of stopverbod. Kijk dus goed naar de borden en de ligging van de plek in kwestie.