Hoe hart mag een schakelbrommer gaan?

ik heb een schakelbrommer (Yamaha) maar hij gaat 60 KMP (met wind 68)
stel ik wordt gecontroleerd door politie (rollenbank)

wat zijn de gevolgen?
en bij hoeveel KMP wordt je brommer afgepakt door de politie?
en hoe kan je hem terug nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Het type scooter maakt niet uit, schakel of geen schakel. 45km/h is de maximum snelheid voor een scooter met geel kenteken. Met een afwijking van 5km/h, mag jou scooter dus 50 km/h op de rollenbank gaan en geen 60 daarvoor zal je dus een boete krijgen.

Als je scooter meer dan 30km/h te hard gaat wordt je kentekenbewijs ingenomen en zal je je scooter binnen 4 weken moeten afvoeren naar 50km/h. Daarna kan je je kentekenbewijs terugkrijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna helemaal goed, het is tegenwoordig vanaf 15 km/u te hard op de rollenbank invordering kentekenbewijs. Vanaf 30 km/u te hard rijdend is het invordering rijbewijs.