Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn motorkap van de auto is nu al dof, wat kan ik daar aan doen?

Ik heb de Nissan Juke pas een paar jaar en nu al is de moterkap dof.
Moet ik dan nu al eerst cleaner gebruiken, of alleen goed in de was?

6 jaar geleden
in: Vervoer
2K
Reddie
6 jaar geleden
Is die motorkap rood?
Rood verweert namelijk veel sneller dan andre kleuren omdat rood heel goed UV absorbeert, en dat is verantwoordelijk voor de afbraak van heel veel stoffen.
Het zijn bijna alleen rode auto's die heel snel verweren.
Angelina675
6 jaar geleden
Het is een witte.
Maar goed moet ik eerst cleaner doen of gewoon wax?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eerst goed wassen en dan in de wax zetten, zo mogelijk met een polijstmachine.
(Lees meer...)
jc54
6 jaar geleden
Met een wax machine er overheen gaan. Ik zet hem altijd in de zon en ga hem dan lekker waxen in de zomer. Haal een busje Commandantant 4 voor de doffe en licht beschadigde lak
en wax in de kleur van de auto om de mooie kleur terug te krijgen. Dus als jij een lichtblauwe kleur heb dan gebruik je gewoon lichtblauwe wax.

Hoeft niet aan het eind afgespoeld te worden met water, schoon oppoetsen met een droge schonen doek is voldoende.
Voor behoud van de wax zou ik hem af en toe naar de wasstraat brengen en eerst schoon spuiten met autoshampoo, dan afspoelen met koud water en dan de hot-wax nemen voor lak bescherming. doe ik ook altijd en werkt heel goed
(Lees meer...)
Toegevoegd op 06 maart 2018 20:54: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding