Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten je ramen een stukje omlaag als je het dak van je Renault Megane cabriolet gaat invouwen?

Ik ben van plan om morgen een Renault Megane Deluxe met alle opties aan te schaffen. Ik heb vandaag even gekeken en blijf eraan denken, waardoor alle vragen door mijn hoofd spoken en ik toch wel nieuwsgierig ben.

Het gaat om een Renault Megane CC 2.0 16V Dynamique Deluxe uit 2005.

Mijn vragen:
- Moeten de voorramen (bestuurder en bijrijder) een paar centimeter omlaag als het dak ingevouwen wordt? Op Youtube vind ik genoeg filmpjes waarbij ze laten zien hoe het dak omhoog/omlaag gaat, maar bij elk filmpje gaat het raam eerst omlaag. Het lijkt me zo onlogisch en logisch tegelijkertijd..
- Heb je een windscherm nodig? (volgens mij niet, aangezien het om een hard-top cabriolet gaat.
- Weet iemand welke handeling je moet verrichten om het dak open te vouwen? Ik heb hier nog niet naar gekeken, maar op het eerste gezicht kwam ik niet 1 2 3 een knop tegen.


Tevens heb ik een vraagje over de audio. Weet iemand heeeel toevallig of het zin heeft om een platte subwoofer (bijvoorbeeld Pioneer TS-WX77A) aan te schaffen voor deze auto? Het geluid zal vast goed zijn wanneer het dak gesloten is.. Maar wanneer het dak open is, heb je dan nog wel wat aan een subwoofer of gaat al het geluid verloren? En is het tevens wel verantwoord om een subwoofer te gebruiken als je dak ingevouwen in de kofferbak zit, gezien de trillingen.. De subwoofer heeft geen prioriteit en ik ben ook echt geen hakker, maar soms vind ik het toch wat mooier klinken.

Excuses voor de nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom stel je deze vragen niet aan de verkoper van deze auto, die kan je het waarschijnlijk allemaal wel uitleggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

bij een cabrio is het aan te raden de ramen iets naar beneden te doen bij het sluiten van de kap. Dat is heel normaal. voor het openen hoeft dat niet, toch als een cabrio een volautomatische kap heeft gebeurt het ook. de ramen gaan altijd iets naar beneden.
Ik heb het zelf ervaren aan een BMW E46 cabrio.

Een windscherm is niet noodzakelijk maar wel aan te bevelen, heeft niets te maken met hard of soft top, bij een cabrio heb je een wind-werveling achter de hoofdsteunen.

Om het dak te openen zal je eerst onder zonneklep een grendel moeten openmaken.

Als je sub kan krijgen die in het reserve wiel past zou ik je die aanbevelen, al die andere dingen zijn zonde van je ruimte. Of vervang de speakers in de deur voor kwaliteits speakers met goede lage tonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding