wat al ik niet tevreden ben over de aankoop van mijn nieuwe auto?

Ik heb een nieuwe auto gekocht maar heb veel klachten na veel brieven en bellen nog niet een antwoord waar ik tevreden mee ben, ik heb ook naar de Hyundai Nederland geschreven maar kreeg eigenlijk met veel dezelfde antwoorden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
5.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Waar ben je dan niet tevreden over?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar ben je niet tevreden over . De stoelen afwerking technische gebreken Of zitten er niet de juiste accessoires op . Is het in België of in Nederland . Dat maakt nogal uit .
Erna55
7 jaar geleden
Normaal gesproken heb je garantie op je auto. Bij gebreken ga je naar de garage.
Waar ben je niet tevreden over ?

Antwoorden (2)

Als er duidelijke problemen zijn met de nieuwe auto en hij niet beschikt over de eigenschappen die je er van mag verwachten kun je de koopovereenkomst uiteindelijk ontbinden. Je moet dan eerst de problemen melden en de verkoper een redelijke gelegenheid geven om de problemen op te lossen. Dat lijk je al te hebben gedaan.

Ontbinden van de verkoopovereenkomst doe je door het schrijven van een brief waarin je aangeeft dat de verkoper de problemen ook na een redelijke gelegenheid niet heeft opgelost en dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden. Een voorbeeldbrief staat op ConsuWijzer. Denk eraan dat je een en ander richt aan de verkopende partij, dus de dealer en niet de importeur (Hyundai Nederland).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan zijn dat je eigenlijk een minder goede keuze hebt gemaakt, en dat je auto goed uit de fabriek is gekomen maar je niet tevreden bent over de kwaliteiten en ingebakken wat mindere eigenschappen. Dan heb je weinig aan garantie en kom je in een uiterst geval uit op de stap van ontbinden van de koopovereenkomst. Of je neemt je verlies en gaat hem zelf inruilen voor een die wél aan je verwachtingen kan voldoen.

Maar als je ontevreden blijft doordat de auto van meet af aan technisch of qua afwerking niet helemaal in orde was, dan is dat iets dat een beroep op garantie logisch maakt.

En als het dan nu nog steeds niet goed is opgelost, dan wordt het hoog tijd voor een second opinion. Daarvoor kun je bij de ANWB terecht (en daarvoor moet je doorgaans lid zijn of worden).
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/autokeuringen/deelkeuring .
Die kunnen aangeven wat er aan gedaan kan en moet worden.
Bordensteker
7 jaar geleden
Bordensteker
7 jaar geleden
Ik heb het zelf lang geleden gehad dat de ANWB keurmeester mij duidelijk maakte dat de auto inderdaad een binnen de garantietermijn aangemeld probleem nog steeds had, en dat datzelfde probleem ook met nieuwe vervangende onderdelen inderdaad weer terug was gekomen, en dat ik formeel dus door zou kunnen gaan met weer nieuwe onderdelen eisen, maar dat het waarschijnlijk niet echt blijvend zou helpen omdat de productie van het het betreffende model auto de laatste jaren alleen buiten het moederland van dat merk was gedaan, en de kwaliteit in die “uitloopjaren” van dat model van die alternatieve productielijn merkbaar minder was. Nieuwe onderdelen zouden ook uit dat andere land komen en de kwaliteit zou dus opnieuw tegen kunnen vallen.
Toen ben ik met succes op een beter automerk uit een ander werelddeel overgestapt. Dus met het oordeel de keurmeester kon ik het eerder goed bevallen merk (het was al mijn derde van dat merk) wel om de oren blijven slaan, maar met zijn achtergrondinformatie was de wijste weg om dat toch niet te doen en de auto elders in te ruilen en op een beter merk over te stappen.