Wat is de boete of sanctie bij het doorkruisen van een militaire colonne op een gelijkwaardige kruispunt?

Ik weet wel dat het niet mag, maar wat zijn de gevolgen als je het toch doet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
3K

Antwoorden (1)

Een militaire colonne mag je in principe nooit doorkruisen. Ook al heb je groen licht, moet je de militaire colonne toch voor laten gaan. Je mag pas weer doorrijden als het laatste voertuig voorbij is. Als je op een voorrangsweg rijdt mag je een militaire colonne wel doorkruisen.

Als weggebruiker een militaire colonne doorsnijden :
Boete in 2018 is € 90,--.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het boetebedrag is gelijk aan het bedrag in 2017.
De bijkomende administratiekosten blijven in 2018 ook gelijk aan 2017:
9 euro per boete