Ik heb een "1" op mijn kentekenplaten staan. Auto maand geleden gekocht. Als ik nu nieuwe kentekenplaten aanschaf, krijg ik dan weer dat "1 tje" erop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Als je een reden hebt om nieuwe kentekenplaten aan te schaffen omdat de oude verloren of gestolen zijn dan krijg je kentekenplaten met een kleine 2 er op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt tweedehands een auto gekocht en deze wagen ter naam laten stellen. De wagen is reeds in het bezit van een kentekenplaat met een 1 er op. Dat betekent dat de vorige eigenaar aangifte heeft gedaan van verlies of diefstal van de kentekenplaat. Bij het maken van de nieuwe platen wordt er dan een 1 opgezet. Als de platen nu weer verloren of gestolen zijn komt er na dat je aangifte hebt gedaan van verlies of diefstal een 2 op.
12 jaar geleden
Nee, het ééntje betekent dat uw kentekenplaat een duplicaat is, de vorige eigenaar heeft dan nieuwe platen aangevraagd.
Vraagt u opnieuw nieuwe platen aan, dan komt er in de plaats van de één een twee.

Gaat een kentekenplaat verloren, dan wordt er een nieuwe plaat verstrekt met een klein volgnummertje boven het linker streepje.
Bij verlies of diefstal van de kentekenplaten, krijgt men een duplicaat uitgereikt, waarbij met een kleiner lettertype een cijfer (boven het eerste streepje bij langwerpige platen of in de linkerbovenhoek bij vierkante platen) staat vermeld, dat het aantal uitgereikte duplicaten aangeeft.