Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een "1" op mijn kentekenplaten staan. Auto maand geleden gekocht. Als ik nu nieuwe kentekenplaten aanschaf, krijg ik dan weer dat "1 tje" erop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
874

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je een reden hebt om nieuwe kentekenplaten aan te schaffen omdat de oude verloren of gestolen zijn dan krijg je kentekenplaten met een kleine 2 er op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt tweedehands een auto gekocht en deze wagen ter naam laten stellen. De wagen is reeds in het bezit van een kentekenplaat met een 1 er op. Dat betekent dat de vorige eigenaar aangifte heeft gedaan van verlies of diefstal van de kentekenplaat. Bij het maken van de nieuwe platen wordt er dan een 1 opgezet. Als de platen nu weer verloren of gestolen zijn komt er na dat je aangifte hebt gedaan van verlies of diefstal een 2 op.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee, het ééntje betekent dat uw kentekenplaat een duplicaat is, de vorige eigenaar heeft dan nieuwe platen aangevraagd.
Vraagt u opnieuw nieuwe platen aan, dan komt er in de plaats van de één een twee.


Gaat een kentekenplaat verloren, dan wordt er een nieuwe plaat verstrekt met een klein volgnummertje boven het linker streepje.
Bij verlies of diefstal van de kentekenplaten, krijgt men een duplicaat uitgereikt, waarbij met een kleiner lettertype een cijfer (boven het eerste streepje bij langwerpige platen of in de linkerbovenhoek bij vierkante platen) staat vermeld, dat het aantal uitgereikte duplicaten aangeeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding