bestaan er nog groene zones van stoplichten?

vroeger had je meerdere stoplichten op groen als je een bepaalde snelheid aanhield.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan groene zone,s van verkeerslichten.
Ook in Noord Holland.

Het beste antwoord

De zogenaamde 'groene golf' bestaat nog steeds. Ik kwam er gisteren in Eindhoven nog een tegen.
Tegenwoordig heeft de 'groene golf' goed gezelschap van 'tovergroen', waardoor chauffeurs vrachtauto's van te voren weten of ze moeten gaan afremmen voor een verkeerslicht of gewoon rustig door kunnen rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi om te weten!+
Zit de laatste tijd veel op de weg en begin me af te vragen waarom stoplichten niet beter kunnen worden gemaakt door b.v. aan te geven hoe lang het nog duurt voordat ie op groen springt.
Scheelt bergen brandstof en tijd want nu sta je soms net stil en mag je wegrijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je net stil staat en je mag weer rijden kan dat komen omdat je te hadr hebt gereden in een groene golf ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel natuurlijk in een gebied zonder groene golf...

Andere antwoorden (4)

Ja die bestaan nog laatst zag ik er een in Friesland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, maar in deze stad werkt dat alleen als je iets te hard rijdt. Rijd je max. 50, dan sta je voor ieder stoplicht stil.

Toegevoegd na 46 seconden:
Een groene golf heet zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt wel 55 rijden toch?gaat altijd nog 10% vanaf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij bedoel jij de correctie bij te hard, kubus, en dat is iig géém 10% :)
De groene golf op de a2 bij maastricht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de groene golven zijn weer terug, nu met extra matrixborden die aangeven wat de snelheid is die je aan moet houden om er maximaal van te profiteren. Op de Eisenhowerlaan en binnenring van Eindhoven o.a. Ook op de N270 in Helmond en de N279 langs Veghel. Zowel in de stad als op de doorgaande wegen worden ze dus weer in ere hersteld.