Hoe kan ik mijn Vespa overspuiten?

Ik heb mijn donkerblauwe vespa LX50 nu iets langer dan een maand. Ik wil hem eigenlijk donkergroen, maar er zijn geen vespas in die kleur. Is het slim om hem al zo snel over te spuiten? En is het voor een redelijke prijs mogelijk? waar zou ik dat kunnen doen en zou ik het zelf kunnen doen? Ik vind die blauwe kleur niet origineel genoeg, heel veel mensen hebben die kleur ook. zijn er misschien wat tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.4K

Antwoorden (3)

je zult naar een spuiterij moeten gaan en vragen of ze dit willen doen voor je.En of het te snel is, ja als jij groen wilt dan moet je dat doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
je kunt het ook zelf doen maar dan kun je het beste je hele brommer strippen en opspuiten en daarna weer in elkaar zetten.

TIP: maak enkele foto s voor je hem uiteen schroeft dan weet je hoe hij weer in elkaar staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de vraag of het slim is, is het antwoord 'nee'. Een bijna nieuwe Vespa zou ik niet overspuiten. Door de scooter uit elkaar te halen wordt deze nooit beter. Je zult de plaatdelen moeten verwijderen, de emblemen en striping eraf moeten halen en dan de kappen laten spuiten.

Dat wordt wel een dure grap, reken op 400-600 euro (ruwe schatting) en de scooter wordt minder courant want een overgespoten scooter heeft bij verkoop altijd de verdenking van schade. Maar als je het heel graag wilt en geld geen probleem is, is het geen enkel probleem.

Gelukkig zijn de kappen van een Vespa van metaal, overspuiten is dan weer net iets eenvoudiger dan de meeste kunststof kappen. Dat geluk heb je dan weer wel.
13 jaar geleden
Als je zelf een beetje handig bent dan kun je het zelf doen .
Eerst jou vespa helemaal strippen en de boutjes en moertjes bij het onderdeel laten liggen .
dan heb je alles mooi bijelkaar liggen .
Dan de onderdelen die je wilt spuiten licht opschuren en ontvetten .
Dan koop je enkele spuitbusjes met verf in de kleur die je wilt
En de onderdelen enkele malen dun overspuiten om zakkers te voorkomen .
Dan alles weer monteren .
En dan genieten van het werk wat je allemaal gedaan hebt .