Over verlof voor doktersbezoek bestaan geen wettelijke regelingen. In uw cao, het bedrijfsreglement of uw arbeidsovereenkomst kunnen hierover afspraken staan. Informeer bij uw werkgever of afdeling personeelszaken welke mogelijkheden u heeft.

Doktersbezoek zo veel mogelijk in vrije tijd

Meestal spreken werkgevers en werknemers in een cao met elkaar af dat werknemers een bezoek aan hun arts of tandarts zo veel mogelijk in hun vrije tijd doen. Als het niet anders kan en de afspraak is onder werktijd, hoeven werknemers hiervoor vaak geen verlofuren in te leveren.

Dus kijk even in je cao wat hierover is afgesproken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zeker kan dat. Zelfs nog slim ook. Je kan overuren sparen voor dit soort dingen zodat het je zelf niet zo veel geld kost vanwege je afwezigheid. Overuren leveren gemiddeld meer per uur op dan wanneer je op normale werktijden werk. door over te werken kan je het compenseren of zelfs bij je loon laten uitbetalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk je cao eens na.
In de klein metaal krijg je maximaal 8 uur voor doktersbezoek. Alle extra uren zijn voor jezelf. Of via snipperuren of via overuren.
Nou doen (of misschien beter: deden) de meeste bedrijven hier niet zo moeilijk over.