Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een dompelpomp kopen die automatisch aan gaat bij een bepaald waterpeil en al het water wegpompt?

Het is voor in een boot. Er is enkel 220V aanwezig. Ik ben er soms enige tijd niet en als het dan lang heeft geregend komt één en ander onder water te staan. Ik zou dus graag een systeem hebben dat automatisch het water wegpompt bij een bepaald niveau.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Inekez1
6 jaar geleden
Zover ik weet hebben alle dompelpompen een vlotter. Dat is een schakelaar aan een beweegbare drijver. Is het waterpeil laag, dan hangt de drijver naar beneden en is de schakelaar uit. Wordt het waterpeil hoger dan komt de drijver horizontaal te liggen en gaat de schakelaar aan. Als de pomp het water heeft weggepompt zal de drijver weer zakken en zo de pomp ook automatisch weer uitschakelen. Hoewel regenwater op zich schoon is, is het toch aan te raden een vuilwaterpomp te gebruiken. Je bent namelijk niet altijd aanwezig om het filter schoon te maken als dat nodig is. Ik weet niet hoe groot je boot is, maar zou het niet handiger zijn om er een dekzeil over te spannen zodat het water er uberhaupt niet in komt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoi,

Deze dompelpomp is te koop bij https://www.waterpompshop.nl/dompelpomp-sdw-18000-liter-per-uur?gclid=EAIaIQobChMIxY6do9GP2AIVh7_tCh3lPw4sEAQYASABEgK3P_D_BwE

Deze is automatisch die aangaat bij een bepaald water niveau.
Ik hoop dat dit een goede dompelpomp is.
Zo niet laat het me weten!

Met vriendelijke groet,
Wesley
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding