Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een dompelpomp kopen die automatisch aan gaat bij een bepaald waterpeil en al het water wegpompt?

Het is voor in een boot. Er is enkel 220V aanwezig. Ik ben er soms enige tijd niet en als het dan lang heeft geregend komt één en ander onder water te staan. Ik zou dus graag een systeem hebben dat automatisch het water wegpompt bij een bepaald niveau.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
Inekez1
8 jaar geleden
Zover ik weet hebben alle dompelpompen een vlotter. Dat is een schakelaar aan een beweegbare drijver. Is het waterpeil laag, dan hangt de drijver naar beneden en is de schakelaar uit. Wordt het waterpeil hoger dan komt de drijver horizontaal te liggen en gaat de schakelaar aan. Als de pomp het water heeft weggepompt zal de drijver weer zakken en zo de pomp ook automatisch weer uitschakelen. Hoewel regenwater op zich schoon is, is het toch aan te raden een vuilwaterpomp te gebruiken. Je bent namelijk niet altijd aanwezig om het filter schoon te maken als dat nodig is. Ik weet niet hoe groot je boot is, maar zou het niet handiger zijn om er een dekzeil over te spannen zodat het water er uberhaupt niet in komt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Hoi,

Deze dompelpomp is te koop bij https://www.waterpompshop.nl/dompelpomp-sdw-18000-liter-per-uur?gclid=EAIaIQobChMIxY6do9GP2AIVh7_tCh3lPw4sEAQYASABEgK3P_D_BwE

Deze is automatisch die aangaat bij een bepaald water niveau.
Ik hoop dat dit een goede dompelpomp is.
Zo niet laat het me weten!

Met vriendelijke groet,
Wesley
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hey,

Herkenbaar, ik had er ook ooit eentje nodig voor mijn boot. Als je een dompelpomp zoekt voor je boot, zijn er wel een paar dingen waar je even op moet letten. Je hebt vooral een pomp nodig die roestvrij en waterdicht is, want je wil niet dat je pomp snel kapot gaat door het zoute water. (als je de zee opgaat ten minste)

Kijk ook naar de capaciteit van de pomp. Hoeveel water moet hij per uur kunnen verplaatsen? Dat hangt af van hoe snel je water wilt afvoeren. Als je vaak met veel water te maken hebt, ga dan voor een pomp met een hogere capaciteit. Ik hoop dat dit niet het geval is voor jouw boot.

Grootte en gewicht zijn ook belangrijk. Je wil een pomp die niet te veel ruimte in beslag neemt en makkelijk op te bergen is. Sommige pompen zijn lekker compact, maar ook krachtig genoeg voor een boot.

Daarnaast is het handig als de pomp een vlotterschakelaar heeft. Dat zorgt ervoor dat de pomp automatisch aan- en uitgaat afhankelijk van het waterniveau, zodat je niet constant hoeft te checken.

En natuurlijk, let op de prijs en de kwaliteit. Het is vaak beter om iets meer te investeren in een betrouwbare pomp dan om te bezuinigen en later problemen te krijgen.

Ik heb er ooit één gekocht voor mijn boot bij Bauhaus, misschien is dat ook iets voor jou. https://nl.bauhaus/dompelpompen/c/10000953
(Lees meer...)
een jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing