Waar koop ik 100 ml zakjes om moedermelk in te vervoeren tijdens het vliegen?

Ik reis met alleen handbagage en zonder baby... wie heeft hier ervaring mee?

Toegevoegd na 7 uur:
Zakjes van oa Difrax (zie afbeelding) mogen dus niet volgens de richtlijnen!

Toegevoegd na 7 uur:
Zakjes van oa Difrax (zie afbeelding) mogen dus niet volgens de richtlijnen!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Antwoorden (1)

Difrax heeft bewaarzakjes voor moedermelk.
O.a. te koop bij de prenatal en andere babyspeciaalzaken.

De zakjes kun je zelf vullen tot max. 100ml.
Vergeet niet om een koeltas met koelelementen mee te nemen. Als je melk niet op de juiste temparatuur bewaard moet je het alsnog weggooien.

Toegevoegd na 5 uur:
Philips heeft zeer kleine flesjes van 60ml.
Hier kun je veilig je moedermelk in bewaren.
Wel even wat afsluitdopjes erbij kopen ivm lekkage.

Vergeet niet na te vragen hoeveel van deze flesjes je mee zou mogen nemen. Het zou zonde zijn als je op het vliegveld alsnog ze helft moet weggooien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt maar bij navraag met klantenservice van Schiphol mag je deze zakjes dus niet gebruiken omdat er meer dan 100 ml in kan (die ik gevonden heb oa van Medela zijn allemaal 150 ml)- vandaar dat ik op zoek ben naar zakjes waar echt maar max 100 ml in kan..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoeveel zakjes van 100ml mag je dan überhaupt meenemen?
Als dat er bijvoorbeeld maar max. 5 zijn dan is het de moeite niet waard.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je Vics! Uiteindelijk heb ik bij de Prenetal aflsuitbare bakjes gekocht waar max. 50 ml in kan. De Philips flesjes was ook een optie maar deze zijn behoorlijk groot en aangezien ze ook weer in zo een doorzichtig hersluitbaar zakje moeten zou er max 1 a 2 inpassen. Je mag max 1 liter meenemen, verpakt in zakjes/ flesjes van max 100 ml (op het zakje moet de max hoeveelheid dan aangegeven staan). Omdat het dus ook weer in zo een hersluitbaar zakje gestopt moeten worden had ik een voorkeur voor zakjes van 100 ml (past meer in/makkelijker) maar deze zijn dus bij mijn weten niet verkrijgbaar. Ik schat in dat ik nu max. 10x 50 ml kan meenemen terug = 500 ml. Voor mij is dit zeker de moeite waard want ik kan dit nl meteen de volgende dag weer meegeven naar de creche. ter info: voor 2 dagen weg kolf ik ca. 1500 ml - ik zal dus sowieso nog een groot deel moeten weggooien. Morgen avond vlieg ik weer terug dus laat dan weten of het allemaal lukt zoals gepland :-) IIg bedankt voor het meedenken!
Amadea
6 jaar geleden
Of deze kopen: https://www.ah.nl/producten/product/wi211556/etos-reisflesje-100-ml
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
... en dan vertellen ze je op London Heathrow dat de regels zijn aangepast en dat je een literfles moedermelk mag meenemen, zonder dat je je baby mee hoeft te hebben (hier waren ze op Schiphol niet van op de hoogte vorige week..) (btw de afsluitbare bakjes lekken, dus die zou ik sowieso niet aanraden - het was 1 grote bende :-S)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jammer dat het zo gelopen is.
Wel fijn dat de regels soepeler zijn geworden. Maar helaas is dat achteraf makkelijk praten.