Als je iets hebt besteld op de site romwe.com en je wilt het retourneren, hoeveel moet je dan aan verzendkosten betalen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
3K

Antwoorden (1)

Volgens hum website moet je de verzendkosten voor een return zelf betalen (wordt niet door hun vergoed) én ze vragen track&trace. Dus aangetekend zodat de zending gevolgd kan worden. Versturen zonder geeft de kans dat het 'nooit aankomt' en je dus geen geld retour krijgt.

Dat wordt dus een dure grap: volgens PostNL kost een pakket tot 2kg naar China,€25,95 aan verzendkosten (aangetekend). Tussen 2-5kg wordt het al €35,95.
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/

Het zou zo maar eens kunnen zijn dat het goedkoper is je bestelde item te houden en het verlies te nemen. Leer ervan en bekijk de voorwaarden goed voordat je iets in het verre buitenland besteld. Chinese webwinkels leveren doorgaans namaak en kleding in Chinese maten (dus veel te klein voor ons Europeanen).