Welke olie moet er in een crossmotor blok 125cc?

Ik heb een kart met een crossmotorblok van 125cc en daarvoor heb ik olie nodig, kan ik dan gewoon 10-w40 gebruiken of heb ik hiervoor iets anders nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Wat een crossmotorblok is weet ik niet maar in een kart gaat gewoon kartolie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Anneloes91;

Een 125cc crosser heeft waarschijnlijk een tweetaktmotor. Ik zou daar niet zonder verdere informatie gewone 10W40 ingooien. Informeer eens bij een goede motorzaak of google eens op woorden als 'tweetaktmotor' en 'motorolie'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de leeftijd van het blok kun je bepalen of er synthetische of minerale olie in moet. is het blok 20 jaar oud dan zou ik er minerale in gooien zo niet dan gaat er wel half-syntheet of vol-syntheet in.

vaak hebben ze gewoon bij de pomp gewoon blokolie voor het motorblok. neem aan dat het tweetakt is dus wil ik je adviseren goed spul te kopen. bestand tegen toerentalwisselingen en hoge temperaturen