hoe steek je de battery van een racemotor weer in de motor?

hoe steek je de battery van een racemotor weer in de motor? gewoon erin vijzen gaat maar hij maakt geen contact. er steekt ook nog een plastic buisje bij, moet ik daar ook iets mee doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat de accu onder het zadel zit? Lijkt mij een kwestie van terug plaatsen, riempje vast, contacten een voor een erop drukken (+ op +, - op - natuurlijk) en het schroefje/moertje vastdraaien. Dat plastic buisje moet aan de ontluchting een uitsteeksel aan het zwarte gedeelte van de accu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey alex, wat bedoel je precies met riempje vast? contact erop drukken is waarschijnlijk vastschroeven gewoon? want met het eruit te halen heb ik enkel 2 vijzen losgemaakt.
srr voor het moeilijk doen maar heb er echt geen verstand van... alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kun je een foto maken van waar de accu geplaatst moet worden? kan zijn dat jouw motor geen riempje heeft hoor dan zou ik het eerst even moeten zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb eens gaan proberen, de verbinding lukt!! woehoe!! met dank aan alex :D, nu wou ik hem doen starten en hij wou niet zo meteen in gang dus ben ik blijven proberen, denk dat hij nu wel verzopen is, enige oplossing daarvoor? :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij kan alleen verzuipen als hij een carburateur heeft, of zeg ik nu hele moeilijke dingen? :P Is ie wel verzopen: even een tijdje laten staan zodat de benzine kan verdampen en daarna nog een keer proberen. Hoe heb je het nu opgelost? Alleen de accuklemmen vast gezet op de goeie polen?(- - en ++) een hoop motoren hebben nog een extra riempje om de accu vast te zetten maar dat hoeft niet. Niet vergeten het ontluchtingsbuisje vast te zetten anders kan het frame in de buurt van je accu behoorlijk gaan roesten door de zure accudampen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb het gewoon vastgeschroefd en het buisje eraan gehangen, maar hangt gewoon naar beneden, geen idee hoe ik dat moet vastzetten... en idd, moeilijke woorden :p, ik ga straks nog eens proberen dan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 voor AlexD.
(Dat je al een idee had waar het om ging....)
Battery, racemotor..... :)