Ik heb een renault clio gekocht waar ik later achter kwam dat de warmte niet werkte kan ik het zo gebruiken?

Ik heb een renault clio waar van de verwarming niet werkt tenminste geen warme lucht zeiden koppaking bij de garege bleek dat het al eerder vervangen was en afgevlakt was toch een nieuwe er in maar er was ook speling op de zuigers dus ze hebben gewoon de nieuwe koppakking er op gedaan maar zal geen warme lucht leveren mijn vraag is kan ik.mwt deze auto zo rijden kan er nog meer schade ontstaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Ik zie niet in wat deze mankementen met de verwarming te maken hebben.
TurfGraver
7 jaar geleden
Doorrijden met speling in zuigers en een lekke koppakking lijkt mij overigens geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook gezien je vorige vraag zou ik geen enkele relatie kunnen ontdekken tussen je koppakking en verwarming. Eerlijk gezegd denk ik dat je verwarmingsradiator 'verstopt ' is. en Vwb je zuigers, dat kan makkelijk uitgesloten/ bevestigd worden door je compressie te laten meten Eventueel gevolg door een tweede meting met olie op de zuigers.
Ik denk dat je het beste af bent door naar een betrouwbare garage te gaan. Een passend antwoord is op deze vraag m.i. niet te geven. Vandaar mijn reactie. Mvg, TegenXinnig
Kees10
7 jaar geleden
Er is wel een relatie tussen verwarming en lekke koppakking
Bij een lekke koppakking lekt het water weg uit het koelsysteem
Dit water circuleert ook door de verwarming
Bij sommige auto's moet dit naderhand ook apart ontlucht worden

Antwoorden (1)

Als je op de meter ziet dat de motor niet te warm wordt zal het geen kwaad kunnen
Als de motor bijna niet opwarmt en de kachel doet het een klein beetje kan het komen omdat de thermostaat open blijft staan, en er dus te hard gekoeld wordt
Wanneer de motor wel normaal warm wordt zit er waarschijnlijk lucht is het systeem van de verwarming, zodat het warme water van de motor daar niet doorheen stroomt