Kan je je rijbewijs eerder binnen krijgen dan je begeleiderspas?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Krijg je een rijbewijs binnen dan? Die moet je toch ophalen? Of bedoel je het bericht dat je rijbewijs af te halen is?

Antwoorden (1)

Het rijbewijs krijg je niet binnen; dat moet worden opgehaald bij het gemeentehuis.

Je rijbewijs kan eerder "klaar" zijn
maar dan moet de begeleiderspas al wel aangevraagd zijn.

"Als je bij het gemeentehuis je rijbewijs gaat aanvragen moet je je begeleiderspas al aangevraagd hebben, anders wordt de aanvraag van je rijbewijs niet verwerkt. Het duurt ongeveer 10 werkdagen voordat je de begeleiderspas in huis hebt."

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zitten ongeveer 5 dagen werkdagen tussen de aanvraag van het rijbewijs en de dag dat je het op kunt halen. De gemeente kan in haar systeem zien of de begeleiderspas al in aanvraag was. Die pas stuurt de RDW naar je toe.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat weet ik maar bedankt. Ik bedoel meer dat ik mijn rijbewijs en mij begeleiderspas heb aangevraagd ik wil zeg maar de dag erna mijn rijbewijs aanvragen, kan dat? Zo ja, kan ik dan ook mijn rijbewijs ophalen zonder dat ik de begeleiderspas thuis heb gesturd(maar wel aangevraagd)
Computoon
7 jaar geleden
Het rijbewijs kun je ophalen zonder dat de pas al is thuisgestuurd. Ik weet echter niet hoe snel de aanvraag van de pas zichtbaar is in het systeem van de gemeente. Zoals al aangegeven: als dit niet zichtbaar is, wordt de aanvraag voor het rijbewijs niet in behandeling genomen. Je zou dus de aanvraag voor de pas ook "nu" al kunnen indienen. Die staat los van het rijbewijs.