Ben je met stalen boot veilig op het water met onweer?

Wij hebben een stalen boot met deuren als afscheiden tussen kombuis en het tent gedeelte . Hoe veilig zijn we op het water met onweer ?

Toegevoegd na 27 minuten:
Amadea ik begreep uit jouw antwoordt niet helemaal of we op de boot wel of niet veilig zijn met onweer. Als er onweer dreigt gaan we zo snel als mogegelijk aan wal liggen. Het andreaskruis is het hoogste punt op de boot

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
7.8K

Het beste antwoord

Net zo veilig als in een auto, zolang jij niet het hoogte punt bent op de boot is er weinig te vrezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Het hoogste punt, bedoel je vermoedelijk? In een zeilboot zal dat inderdaad niet gebeuren. Maar een boot zonder mast is dan alleen te gebruiken door plat op de bodem te gaan liggen, en dan kan je geen oog op het andere vaarverkeer houden. Dus erg gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie heeft het over varen? Hij kan wel voor anker liggen. Bovendien heeft hij het over een kombuis, dus is er een plek om te schuilen....

Andere antwoorden (1)

Ga bij waarschuwingen via het weerbericht
met de melding ‘kans op onweer’ niet
varen met een open boot of surfplank en
ga niet zwemmen. Wordt u door onweer
overvallen, probeer dan direct aan land te
komen. Verlaat zo snel mogelijk het water
en zoek een veilig heenkomen. Mocht er
geen schuilplaats in de buurt zijn, blijf dan
op minstens drie meter afstand van elkaar.
Blijf uit de buurt van metalen constructies.
Die kunnen direct (aanraking) of indirect
(nabijheid) de bliksem naar u toe leiden.
Hurk neer en omvat de knieën met uw
armen, houd uw hoofd omlaag en vermijd
aanraking met de grond zoveel mogelijk.
Open boot en surfen
Open boten, ook al zijn deze van metaal,
bieden geen enkele bescherming. Erger
nog, ze zijn levensgevaarlijk tijdens onweer.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Handig die tips, maar het is geen roeiboot hè? De man heeft een boot+kombuis+tent, dus sowieso overdekt...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
RoqueTrader inderdaad . Mijn vraag ging over een dichte stalen boot .