Is er een website waar je Informatie over Franse kentekenplaten kunt zien?

Net zoals wij in Nederland deze hebben. https://ovi.rdw.nl/
Alleen dan is het Frans en voor Franse auto's?
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand hem kan vinden!
Alvast bedankt!!
Mvg SYDK

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (2)

Eigenlijk is het simpel, het departement nummer zijn de eerste cijfers van de nummerplaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het waren de laatste 2, en sinds 2009 worden de kentekens nationaal uitgegeven en maakt het departementsnummer geen onderdeel uit de van "grote cijfers en letters" nummers op de kentekenplaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad de laatste 2, sorry, te vlug geweest en niet herlezen.
Die wijziging sinds April 2009 staat wel degelijk in de tekst op de link die ik meegaf.
Er is informatie genoeg te vinden over Franse departementen en Franse kentekenplaten. Op de kentekenplaten tot 15 april 2009 gaven de laatste twee cijfers aan uit welk departement de auto afkomstig was. Vanaf 15 april 2009 wordt er een nieuw systeem gebruikt. Het nieuwe kentekennummer bestaat uit: twee letters, drie cijfers, twee letters. Rechts zit bij de nieuwe kentekens een blauwe strip met de code van het departement en daarboven het logo van de regio waarin het departement gelegen is.