War kan je doen tegen eeb schilferende uitlaat?

Hallo

ik ben nogal een dummie als het op auto's aankomt.
Ik heb gemerkt, dat mijn uitlaat van mijn Opel Corsa diesel (bouwjaar: 2003) begint ag te schilferen. Is er een eenvoudige manier om dut proces tegen te gaan of te vertragen?

Dank

7 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Als het om roest gaat dan kun je de loszittende roestdeeltjes wegborstelen met een staalborsteltje en vervolgens een roestomvormer (spuitbus bij Action) gebruiken om verdere roestvorming te stoppen. Als je het namelijk verder laat roesten dan krijg je een gat waardoor je de uitlaat moet laten vervangen.

Betreft het een soort "chroomlaag" wat wegbladdert dan kun je eigenlijk weinig doen dan de loszittende delen voorzichtig verder weg te krabben, op te schuren met water en fijn schuurpapier. Stof en vocht schoonvegen en daarover een speciale hittebestendige spuitlak (bijvoorbeeld mat zwart) te gebruiken om het weer netjes te laten ogen. Of een nieuwe chroomlook sieruitlaat erop schroeven.