Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

War kan je doen tegen eeb schilferende uitlaat?

Hallo

ik ben nogal een dummie als het op auto's aankomt.
Ik heb gemerkt, dat mijn uitlaat van mijn Opel Corsa diesel (bouwjaar: 2003) begint ag te schilferen. Is er een eenvoudige manier om dut proces tegen te gaan of te vertragen?

Dank

7 jaar geleden
in: Vervoer
797

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het om roest gaat dan kun je de loszittende roestdeeltjes wegborstelen met een staalborsteltje en vervolgens een roestomvormer (spuitbus bij Action) gebruiken om verdere roestvorming te stoppen. Als je het namelijk verder laat roesten dan krijg je een gat waardoor je de uitlaat moet laten vervangen.

Betreft het een soort "chroomlaag" wat wegbladdert dan kun je eigenlijk weinig doen dan de loszittende delen voorzichtig verder weg te krabben, op te schuren met water en fijn schuurpapier. Stof en vocht schoonvegen en daarover een speciale hittebestendige spuitlak (bijvoorbeeld mat zwart) te gebruiken om het weer netjes te laten ogen. Of een nieuwe chroomlook sieruitlaat erop schroeven.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding