Als je de gelegenheid kreeg een ruimtevlucht te maken, zou je het dan doen?

... en waarom eigenlijk wel of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bliven we alleen rondjes om de aarde maken of gaan we ook verder? ;-)

Het beste antwoord

Wat een leuke vraag!
Ik heb daar wel eens over nagedacht, en ook een geliefd onderwerp onder vrienden bij de borrel.
Ik zou het niet durven, het lijkt me doodeng!
je bevindt je ergens in de ruimte, zo ver weg van die bol met al jouw familie en vrienden erop.
Het idee dat er iets misgaat waardoor je nooit meer terug kan naar de aarde...brrrr.
Eeuwig rondjes draaiend tot je door zuurstoftekort het lootje legt....
Kortom: Daar heb ik de moed niet voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Nee... Ik heb wel andere dingen die ik liever wil doen...

Één ding zou ik dan wel weer willen doen en dat is de aarde van een afstandje bekijken, dat dan weer wel...

En bijna alle astronauten die spreken over een gelukzaligheidsgevoel wanneer ze de aarde van een afstandje bekeken, hoe dun de atmosfeer is, hoe mooi de aarde is, hoe sereen de aarde is, hoe stil het is daar... Dat zijn weer leuke dingen van astroneren...

Als ik het maar niet hoef...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zou ik dat graag eens doen, moet fantastisch zijn. maar ik ben claustrofobisch en zou helemaal gek worden in zo'n relatief kleine ruimte als een ruimteschip is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me werkelijk fantastisch! Dus ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat lijkt me echt een fantastische trip.
Kan ik ook eindelijk mijn vader (die steevast vraagt: Kun je niet nog verder) eens zijn zin geven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is me op dit moment net iets te riskant. Als het veiliger wordt, zou ik het zeker doen. Lijkt me een te gekke ervaring!

Zowel de reis naar boven als de vlucht zelf. De gewichtsloosheid, eindeloos mee spelen natuurlijk. De aarde bekijken. De echte diepe zwartheid van de ruimte ervaren. En dan de tocht terug door de atmosfeer, eindigend in een mooie landing. Maakt niet uit of dat een landing is als een vliegtuig (space shuttle), met een parachute in het water (apollo), of met een parachute op het land (russisch) - alles is helemaal super!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem wel genoegen met de filmbeelden.
Moet er niet aan denken helemaal ingepakt en opgesloten vast te zitten. Ik zou best wel eens over de maan willen lopen, maar denk niet dat het er van komen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij lijkt het geweldig maar ik denk als het er op aan komt dat ik niet durf maar het moet niet langer dan een paar dagen duren hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind het risico dat er wat gebeurt veel te groot.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Wanneer gaan we?' De ruimte heeft me altijd al gefascineerd. Het lijkt me fantastisch om me een keer daarin te begeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, alleen al om het feit dat je dan de aarde vanuit een heel ander perspectief ziet. Ook de gewichtloosheid lijkt mij fantastisch om mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle tests bekijkt die astronauten in spe moeten ondergaan zoals 3G krachten, de desorientatie test, the vomit room en nog vele andere, dan verdwijnt snel het overgeromantiseerde beeld van een astronaut die door een cockpitvensterje kijkt naar de blauwe aarde en legendarische woorden uitspreekt : "ouah , what a ..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft voor mij niet zo. Het uitzicht heb ik al op foto's gezien en het lijkt mij verschrikkelijk veel gedoe. Laat mij maar mooie foto's zien, dan ben ik tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip 1 is er nog niet over uit en denkt er nog even over na.

Kip 2 wil niet de ruimte in, ik houd liever beide pootjes op de grond.

Kip 1 vind dit een goede reden en wil nu ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en dan zou ik willen helpen met onderzoeken die gedaan worden in de ruimte. En het lijkt me interessant om te zweven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... alleen maar spannend en niet interessant genoeg. Ik ken de foto's en hoef er om die reden niet geweest te zijn (in de ruimte).