Wat is er verkeerd aan het idee om alle vrachtauto's in Nederland 100 te laten rijden; maar dan mogen ze niet inhalen?

Volgens mij worden er heelveel File's en gevaarlijke situaties op de weg veroorzaakt door inhalende vrachtauto's.
Het voorstel om alle vrachtauto's niet meer maximaal 80 maar 100 te laten rijden maar dan met een inhaal verbod, heb ik verschillende keren aan vrachtauto chauffeurs voorgelegd maar dan ploffen ze bijna van woede, hoe ik het kan bedenken. Maar een alternatief of goede argumenten hebben ze ook niet.

Volgens mij zou het de doorstroming van het verkeer zeer ten goede komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en hij zegt dat de banden van een vrachtwagen daar niet op gebouwd zijn, ze zullen sneller klappen (wat ook het fileprobleem niet zal verhelpen). Het is totaal niet zuiniger als je zo hard rijd. Het fileprobleem verhelpt daar ook niet door. Denk zelf dat het gevaarlijker is als je vrachtwagens harder laat rijden met zware ladingen en gevaarlijke stoffen.

het inhaal verbod wekt file op,als er 20 auto"s achter elkaar rijden en er gaat een caravan inhalen krijg je daar een file achter.je rijdt zelf 90 en dan krijg je er een die 80 rijdt.in een mum van tyd zit je daar dan achter met 20 auto:s.en er zijn bedrijven waar de chauffeur niet harder dan 80 mag ivm brandstof verbruik.dus inhaal verbod opheffen .en vrachtauto allemaal 90 kmh zoals in belgie is toegestaan.dan zal het schelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100