Voor zover ik kan vinden : het hangt natuurlijk een beetje af van het terrein, je gewicht, het precieze type en of je er aan gemorreld hebt, maar deze jongens spreken over een snelheid van om en nabij de 50 tot 70 mijl per uur / zo'n 80 tot 110 kmh.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De Honda CRF450 is een crossmotor. Die is niet bedoeld om keihard rechtuit te gaan op een asfalt circuit, want je wil vooral in het terrein trekkracht bij allerlei snelheden.

Wedstrijdcrossrijders passen de standaard overbrenging vaak aan aan het circuit waar ze op moeten rijden. Daarmee verandert dan ook de topsnelheid – waar je in het terrein minder vaak behoefte aan hebt, want aan trekkracht over een groot snelheidsbereik heb je veel meer. Je moet vanuit een langzaam bochtje ook weer vlot op een redelijke snelheid kunnen komen!

Dus er valt niet zo gemakkelijk één vast antwoord te geven dat altijd correct is. Maar een 80 mph oftewel 130 km/h is ongeveer wat je met de standaard kettingwielen kunt halen.
Bordensteker