Is het mogelijk om zelf (of door een garage) scheurtjes in een zowat ongebruikte reserveband te repareren?

Ik heb een reserveband die op het dak van een kampeerauto heeft gelegen. Door inwerking van zonlicht en nattigheid dat tussen de band en het dak heeft gezeten, is de band aan één kant behoorlijk verweerd en zitten er allemaal scheurtjes in het rubber. Is dit zelf te repareren en zo ja, hoe? In elk ander geval, is dit voor een redelijk bedrag bij een garage te repareren en welke garage(s) kunnen dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Er is geen garage in Nederland die een dergelijke band mag en kan repareren.

Deze scheurtjes zijn zogenaamde droogte scheurtjes, deze droogte scheurtjes duiden er op dat de band in slechte staat is, de band dient vervangen te worden, a;s je er mee gaat rijden bestaat de kans dat hij open scheurt (klapband).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hem niet als domme vraag maar een vraag door onwetendheid. Welke rijinstructeur vertelt er tegenwoordig nog omdergelijke dingen te controleren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men dient wel enige kennis van zaken te hebben mbt inwerking van zonlicht op diverse materialen.
Zonder motorolie of koelmiddel komt men ook niet ver.
Beetje naief om te veronderstellen dat het alleen maar om het goede profiel gaat van de banden en niet om de ouderdom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+