hoe heet deze kleur lak?

Mijn blanke lak laat los en daarom zou ik graag opnieuw willen lakken, maar dan wel met dezelfde kleur.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
bamibal
8 jaar geleden
Blauw.
Ivana
8 jaar geleden
Rij met de auto langs de garage, die hebben voor elk merk de juiste kleur spuitbus en anders iets dat het benadert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je merk en type auto weet, kun je vaak een heel eind komen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hou er rekening mee dat de lak verkleurd is door onder andere zonlicht, de kleur is na een tijdje nooit meer hetzelfde als hoe hij origineel was.
Erna55
8 jaar geleden
Je zegt dat je blanke lak loslaat...
ronron1212
8 jaar geleden
cobalt blue

Antwoorden (1)

Ik kan wel zeggen "die en die kleur blauw", maar er zijn heel veel tinten blauw, en de computer vertekent ook nog.
Om precies te weten om welke lak het gaat, kun je - als de auto nooit overgespoten is - op het merk en type auto zoeken. De fabrikant geeft meestal wel aan welke kleurcode lak er gebruikt is. Ook kun je een kleur laten "meten" en lak op kleur laten mengen. dat kan bij auto's overigens wel een kostbaar grapje zijn.Ook is het bijwerken van de lak van een auto niet altijd een amateurklusje, maar het hangt een beetje van de waarde van de auto af of het zich loont het te laten doen.

Maar zo een kleur noemen aan de hand van een foto op Internet ; daarmee krijg je absoluut geen bevredigend resultaat.