Waar kan ik voor 1 dag een rolstoel huren zonder online een aanvraag in te dienen?

Graag in de omgeving Kesteren (Kortom: Veenendaal, Ede, Tiel, Arnhem, Utrecht)

Ik heb hem vrijdag nodig, en ik hoop dus op een winkel waar ze die dingen op voorraad hebben.

8 jaar geleden
in: Vervoer
6.4K
Amadea
8 jaar geleden
Niet om zomaar een dag te huren. Dan moet je echt een aanvraag voor indienen en dat duurt minstens twee dagen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt er aan waar je heen wilt, als je naar een attractiepark gaat hebben ze daar vaak wel. Maar ja, die mag je alleen daar gebruiken.
Ritsuka
8 jaar geleden
http://www.icare.nl/verpleging_en_verzorging/winkel_uitleen_verhuur/uitleen/uitleenpunten.aspx
Kan niet zien of dit met reserveren is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoek in jouw omgeving op hulpmiddelen uitleen. Er zijn veel aanbieders bij jouw in de buurt, ook zonder online reservering. Gaat ook vaak via ern plaatselijke zorginstelling. Die hebben vaak rolstoelen die je een dagje kan lenen. Wellicht krijg je het via jouw zorgverzekeraar, of van degene waar het voor is, vergoed.
http://vitras.nl/hulpmiddelen bijvoorbeeld.

Antwoorden (1)

"Kan ik bij Welzorg hulpmiddelen gratis lenen?

Ja, bij Welzorg kunt u alle uitleenhulpmiddelen lenen voor drie maanden met een maximale verlenging van nog eens drie maanden. ___ Om gebruik te maken van onze uitleenhulpmiddelen is het niet nodig om lid te zijn of te worden van Welzorg. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunt u bij een Welzorg servicepunt of een Welzorg Winkel een hulpmiddel ophalen.___ Voor meer informatie en een overzicht van alle uitleen producten zie: ‘Lenen‘: https://www.welzorg.nl/lenen/ .

Voor een overzicht van alle Welzorg locaties zie onze lijst ‘Winkels’: https://www.welzorg.nl/vestigingen/ "

Rond Kesteren kijkend zie ik o.a.:
Leersum: Rijksstraatweg 151 (Allerzorg Grijpskerk) Uitleenpunt 0343 745016
Oss: Schadewijkstraat 8 (Pantein Thuiszorgwinkel en Uitleenpunt) (Anton Jurgenshuis) 0900 8803

"Is het mogelijk om een hulpmiddel te huren? Hoe doe ik dit dat?

Sommige hulpmiddelen kunt u gratis 6 maanden lenen. Voor een overzicht van deze hulpmiddelen zie: ‘Lenen’ https://www.welzorg.nl/lenen/ . Het is ook mogelijk om hulpmiddelen te huren, denk daarbij aan een speciaal (AD) matras of een babyweegschaal. Beschikbaarheid van hulpmiddelen kan per winkel verschillen, neem daarom contact op met het dichtstbijzijnde winkel van Welzorg: ‘Winkels’: https://www.welzorg.nl/vestigingen/ .

Hoe maak ik als nieuwe klant een afspraak?

Neem contact op met het dichtstbijzijnde Welzorg (WMO) servicepunt bij u in de buurt. Voor een overzicht van alle (WMO) servicepunten zie ‘Winkels’ https://www.welzorg.nl/vestigingen/ . Wilt u teruggebeld worden? Gebruik dan ons contactformulier. "

Toegevoegd na 6 minuten:
Alhoewel de website van Welzorg je in veel gevallen naar hun webformulier toe leidt, lijkt het hier dus toch mogelijk om zelf gewoon rechtsreeks met hun adressen in je wijde omgeving contact op te nemen.
Of ze dan ook in voorraad hebben wat jij zoekt, dat is hiervandaan niet te beoordelen.
Bordensteker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is denk ik ongeveer hetzelfde als waar ik aan zat te denken ; de thuiszorgwinkel voorheen Groene Kruis.
Bordensteker
8 jaar geleden
Rolstoel lenen kan ook bij Vegro (www.vegro.info). Die zitten o.a. in Tiel.
“Leen gratis bij Vegro een rolstoel als u (tijdelijk) minder mobiel bent en graag eropuit gaat. U regelt uw aanvraag heel gemakkelijk via het online uitleenformulier.” Maar ook hier hoeft het niet per se online aangevraagd te worden: “Regelt u uw leenaanvraag liever niet online? Bel 0800 - 2 88 77 66 (gratis) of ga naar de Thuiszorgwinkel.” Je moet hier wel tevens het legitimatiebewijs en de zorgverzekeringspas tonen van degene voor wie de rolstoel bedoeld is: “Voor de gratis uitleen van zorghulpmiddelen kunt u ook terecht in onze Thuiszorgwinkels of neem telefonisch contact op met onze Klantenservice, via 0800 - 2 88 77 66 (gratis). Neem bij een bezoek aan de Thuiszorgwinkel altijd uw geldig legitimatiebewijs en zorgverzekeringspas mee. Als u voor iemand anders hulpmiddelen haalt, dient u ook zijn/haar legitimatiebewijs en zorgverzekeringspas te tonen.” En zoals Williwaw opmerkte: er zijn er meer. Vitras zit in Rhenen. Het is nogal gedecentraliseerd op die manier, dus je moet voor een praktische oplossing zelf zoeken, maar het hoeft dus niet per se online aangevraagd te worden.