Wat zijn de nadelen van een v8 motor?

Hoi ik wil een auto kopen met een v8 uit 1986.
als het goed is is de auto Belasting vrij?
hoe zit het met de benzine? Zuipt deze v8 veel uit dit jaar of valt het mee?
zijn er nog meer nadelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Antwoorden (3)

Om te beginnen is deze auto nog geen 30 jaar oud, en derhalve niet belastingvrij.Hij zal te veel gebruiken om er dagelijks mee te rijden, althans voor de doorsnee liefhebber. Het verbruik hangt natuurlijk erg veel af van de rijstijl.

Toegevoegd na 23 seconden:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/blog1/98-oldtimerparagraaf-belastingplan-2014-mrb-vrijstelling
jc54
9 jaar geleden
Een V8 uit 1986 heeft alleen maar nadelen, financieel, milieutechnisch, onderhoud etc.
Dit soort auto's koop je alleen als je een liefhebber bent, dan neem je de nadelen voor lief, het is dan meer een hobby en geeft het niet als het (meer) geld kost.

Ben je financieel opties aan het afwegen, dan zal deze zeker onder aan de lijst komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 op 5 zal het verbruik ongeveer zijn, en belasting moet je ook betalen. Pas vanaf 40 jaar is hij belasting vrij. Ik heb evt een belastingvrije v 8 voor je to koop. Op gas. RR SS '67..